Det bor ett par rävar bakom öronen på mina hästar

Nu i det senaste så har de där rävarna kring öronen visats sig tydligare. Figge han är lurig i all hantering och kan få för sig att fara iväg som värsta stollen och Trixi fick någt stolleryck idag när jag longerade henne och for, tyvärr fick jag inte med de på film då jag hade fullt upp med att hålla kvar henne på volten. Hon har varit lite busig och så nu när det varit kallt, bromsen brukar oftast vara ur funktion. Dom är väl för söta iaf! 
Imorgon får det bli ridning på åkern igen och det får väl bli galoppintervaller. Ska försöka köra ner lite bommar och cavaletti block så kan jag träna det där med henne där framåt bjudningen är kanon. Figge ska få börja longeras mer över cavaletti då han visar lite ömhet i ryggen men tror det är pga av kylan och att han spänner sig. Back on track på nätterna och spikmatta 40 min dagligen så är han nog ok sen. Liniment är bra med! :) 
Nu ska jag väl sova snart så jag orkar med 8 timmars arbete imorgon. 
Bilder på min vilda häst :) 
 
 
0 kommentarer