4 vita väggar

Nu har jag legat hemma rätt länge och igår kände jag mig riktigt pigg och glad, lite ont i halsen men vad gör det. Så jag vidgade mina vyer lite. Från att ha sett mina 4 vita väggar bra länge nu tänkte jag att jag kunde ta en skrittrunda på Trixi, sagt och gjort! Det var väldigt skönt att få komma ut och se något annat även om skogen är som hemma så är det alltid bättre att se de från hästryggen. Det var en jädra pigg häst jag har som taktade hela skogsvägen och när vi kom ut på åkern tänkte jag att vi skulle testa att trava lite och det var en dam men så mycket energi så jag hade svårt att sitta kvar. Travade bara några meter innan jag fick avbryta då jag inte mår helt 100 okej. Och för att man vidgade sina vyer igår så får man sota för det idag. Välkommen tillbaka förkyldning! 
 
Jag skickade iväg ett mess till L häromdagen och tänkte att hon kunde joggat Trixi nu när hon har stått ett par dagar. Kände igår att jag är glad att hon inte kunde göra det, För hon blir en riktig vildhäst när hon får vila. Den här bromsen som har varit ur funktion ett tag är fortfarande lite kärv och fungerar inte speciellt bra. Så ska någon av mina vänner rida henne så ska hon nog vara riden ett tag innan.. 
Måste försöka ta mig ut idag igen dels för att jag behöver det och för att hästen behöver det, får bygga upp oss ihop sakta men säkert! 
 
Bild på stjärnan: 
 
 
 
Figge fick också röra sig lite igår i form av longering i skritt och trav, det är typ 50 cm snö nu så de är ju rätt tungt och han verkade nöjd över detta. Bara våren kan komma nu så jag kan börja sätta igång honom plus att jag ska bli frisk med. 
0 kommentarer