4 dagar sen

Idag är första dagen på väldigt många dagar som jag känner mig hyffsat bra, fortfande snorig och ont i halsen men betydligt bättre än det har varit. 
Trött och orkelös efter minsta ansträngning men det hör väl till. 
 
Om jag orkar och så idag ska jag försöka rida Trixi en sväng, men det blir en skritt runda och inget avancerat för först måste jag byta koppjärn, hon är äntligen växt till sig på bredden. Dock skulle jag behöva ett par ögon på någon hästkunnig person som inte ser henne så ofta som kanske kan säga vad dom tycker om hullet men jag tycker nog själv att hon ser bättre ut. 
Vi kan dessutom hoppas på att hon håller sig i skinnet idag om jag skrittar en sväng för de senaste ridturerna har bestått av att försöka hitta någon form av broms.... Förstår inte vart den tar vägen?! 
 
På tal om något annat så hade jag kalas här i lördags. Även om jag inte var helt 100 ok så var det super trevligt. Mormor,morfar och mamma var här. 
Fick lite pengar, en matberedare som jag önskat mig plus en helg i Falsterbo. Tjoho! Lördag söndag i falsterbo med massa snygga hästar och duktiga ryttare. Laddad som tusan! 
Det ska bli riktigt kul, dessutom söker jag hästvakt till den helgen, någon som känner sig manad? Ridning kan ingå ;) 
 
Nu ska jag försöka friska på mig lite så jag orkar rida en sväng i em. 
 
Det är väl den enda nackdelen när man är sjuk och har eget stall. Man får liksom bita ihop och knalla ut ändå, det gör mig inget iofs men när det tar över 45 min att mocka EN box då är man nog rätt risig.. det tar en kvart vanligtvis.... Iofs är jag rätt så petig. 
 
Nu tillbaka till soffan och chill hela förmiddagen! 
0 kommentarer