Blåsiga dagar på söder

nu har det blåst på bra ett par dagar och kommit pyttelite regn, vet inte om man kan kalla det regn ens. Knappt så att det har blivit blött på marken. Okej iofs så blev paddocken dammfri när figge motionerades igår. Men mer än så var det inte. 
 
Figge han är på gång igen för igångsättning och går i dagsläget varannan dag lite hårdare om man kan kalla de för hårt och dagarna i mellan promeneras han i skogen över stock och sten. Rena träningspasset för både honom
 
och mig. 
Idag har jag även utökat hans hage med en meter så han får beta av lite av gräset. 
 
Trixi går också lite varannan dag, med promenader och hårdare arbete. 
 
Idag lindade vi upp i ljusblått och red ett dröm pass på åkern. Wow vad häftig hon kan vara när hon är på det humöret. Hon riktigt dansade fram. 
 
Imorgon ska de få löshoppas då jag jobbar lång dag. Så vad kan passa bättre än löshoppning? 
Det brukar inte bli några avancerade övningar utan mest för att de tycker att det är så roligt. 
 
 
 
Jag har alltid liten extra hjälp när jag är i paddocken, om ja så rider eller longerar eller gör något annat. Han är bra den där Adolf :)
 
 
 
Visst är ljusblått hennes färg? 
0 kommentarer