Cavalettiövning

Jag är inget fan av hoppning egentligen, men som de flesta vet så har jag en häst som älskar hoppning. Hon blir som utbytt så fort det kommer fram något som ser ut som hinder eller har med bommar att göra. Studsar på stället och vaknar verkligen till. 
Igår la jag upp 3 st upphöjda cavaletti att komma i galopp på, jag känner verkligen fjärilar i magen innan jag styr in på det men sedan rullade vi på ett par ggr och det gick riktigt bra. Vi rev de ett par ggr, kom fel så det blev pannkaka men de kommer vi kom in riktigt bra så fick jag en helt annan känsla till "hoppning". Det kändes faktiskt riktigt roligt. Jag försökte att åka med i början och tänkte att det här fixar Trixi men hon va inte på samma bana som jag tydligen så jag fick visst rida ändå, men vi löste uppgiften och det kändes bra. Fortsätter vi i den här takten kan vi sedan höja sakta med säkert. 
 
Figge fick igår en promenad runt Näs för att han behöver skrittas för hand och se sig omkring lite :) 
 
 
0 kommentarer