Det som varit och det som kommer..

 
Jag hade värsta planen igår att lägga in ett långt inlägg med bilder från varje månad men när jag kom till april sa bloggen ifrån att de var för mycket så idag då är tanken gör om gör rätt.
 
2017 var året då jag faktiskt har haft det värsta året i mitt liv, det var mest otur och motgångar så har känt mig allt annat än på topp faktiskt. Utåt sätt så kanske det inte har märkts men att kämpa med denna ständiga oro och ångestattacker lite titt som tätt det tar på krafterna kan jag säga. 
Fram till Maj där Trixi blev sjuk var det rätt så okej, livet flöt liksom. Men efter fånganfallet och att ha en häst på box i dryga 10 veckor var allt annat än enkelt. Det tär inte bara på hästen utan även på mig. Att ha denna ständiga oro för att det ska bli eventuella komplikationer, ex hovbensrotation eller fången ska orsaka några andra följder som cushings eller EMS. Som tur är så har vi klarat oss i från det. Vilket lättar ju upp en hel del.
I höstas kom även min nya sällskaps häst Figaro "Figge" som han också kallas.  
Han rids också och är i god kondition, enkel häst att ha och göra med. 
Så det lättar upp att se att de kommer så bra överens. 
Efter detta så har dessutom Trixi blivit som en helt ny häst. Hon går att ridas ut på ensam och i grupp med, inte riktigt lika fjantig som hon har varit tidigare så de är ju riktigt bra. 
Det känns som att vi kom varandra väldigt mycket närmare och i mars firar vi 4 år ihop. Tänk att det går så fort! 
 
Jag då som i Januari firar 2 år på Annero som timvikarie och nu i år så börjar jag på min månadsanställning vilket känns otroligt bra, Jag ska inte säga att jag inte gillar att vara timvik för det gör jag men skönt att ha en säker inkomst och kunna styra upp livet lite. Nu vet vi ju inte hur länge det varar men några månader är alltid en början. 
Jag i övrigt mår väl bra, lite trött just idag men det var en lång natt och inte så mycket sömn och har jobbat fm i morse. 
 
Mina mål för 2018 med hästarna är väl inga stora mål men börja variera deras motion med mycket inslag av uteritter, komma ut på dom själva en dag i veckan till att börja med. Går det bra så blir det mer. Lägga in mera hoppning och bli lite tuffare i den grenen, komma över min hopprädsla. Har ingen höjd så som jag ska sätta som mål utan jag är snarare glad om jag kommer över 50-60 cm på båda hästarna. 
När det blir varmare kommer jag även att lägga in vattenträning åtminstone på Trixi som iaf går i sjön. 
Gärna mycket intervall träning för att stärka dom och även mig själv. Galopp på åkrar är aldrig fel. 
 
Det är mitt år och nu blickar vi framåt och hoppas att det går spikrakt uppåt! Nedan följer bilder under årets gång.
 
 
 
1 kommentar
Miss Baby Peaches

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack :D
trixiotess.blogg.se