Häst uppdatering

Trixi har hostat rätt friskt de senaste dagarna. Vilket inte alls är kul men det tillhör också vanligheterna vid fuktigt väder. Så för mig får det gärna slå om och bli kallt, även om jag fryser som skam så för det med sig många fördelar i hästägandet. 
Ensilagen håller sig bättre och hästen håller sig frisk. 
Jag köpte något som ska hjälpa luftvägarna lite granna men hon är ju inte kanon förtjust i det så går inte att lura i henne det på morgonen.. Men kvällen går bra så det får väl va så. 
Hon rids även om hon hostar (veterinärens order) Bättre att hålla igång henne så hon får hosta ur sig än att hon står och blir sämre. Så igår reds hon på åkern. Kändes redan när jag hade satt upp att hon var laddad och tro mig det var hon, jag hängde löst ett par ggr när hon fick för sig att det var spöken i skogen och vände och drog åt andra hållet, Man är inte alltid beredd! 
 
Babsan lunkar på. Promeneras mesta dels nu. Igår var vi i skogen och lyfte på fötterna över stock och sten. Idag ska vi gå en promenad runt Asby :) 
 
 
0 kommentarer