Stubbåkrar är det bästa som finns!

Jag älskar verkligen stubbåkrar. Hästarna är mer positiva och gillar det med. 
 
Så igår reds de på varsin åker. Trixi och jag var bakom gården på en åker med halmbalar kvar på, det är perfekt när man tränar att ha ett mål. Hon taggar till lite så tror hon är sugen på att hoppa dom.. Men jag är inte  fullt lika sugen på det. :) 
Vi joggade mest, och på slutet var hon riktigt fin och avslappnad. :) 
 
Figge fick också en tur på stubben, men han är en sur gubbe tydligen och ville bara vända hemåt men inte så svår att övertala som tur är så det gick ju bra till slut. 
Joggade honom mest och försökte få honom att lossa lite i sidorna, men han var gansa hård i munnen och jag är ganska mjuk i handen, det är inte alltid så lätt. Jag vill inte behöva sitta och dra i honom. Men han jobbade på bra efter att jag gjort samma övningar på honom som på Trixi :) 
 
Här blir det stubbåkeröron! 
 
 
Idag regnar det ute så får se va jag är sugen på att hitta på idag. :) 
0 kommentarer