Snart så!

Jag har nog aldrig känt mig så här trött i hela mitt liv, men snart så är min jobbsommar slut. Det är nära nu. 1 vardag och sedan helgjobb men efter det är det semester och det ska bli så sjukt skönt att kliva upp på morgonen och inte behöva pinna iväg för att jobba. 
Nog om det. 
 
Ikväll har jag ridit båda pållarna. Trixi fick ett lugnt pass på åkern, med fokus på att få henne just lugn! Hon är som en duracell-kanin med extra turbo. Var får hon all energi ifrån? 
Men på slutet jobbade hon på riktigt fint med ett bra påskjut i bakbenen. Hon är riktigt fantastisk att rida när man kommer dit. 
 
Figge fick ett uppmjukande pass med fokus på att få honom lätt i handen och de är inte det lättaste. Han stretar gärna emot och låser fast sig på bettet, men mycket övergångar o volter så lättade han upp. Vet inte riktigt vem som var tröttast när vi var klara. :) 
 
Sen vill jag bara passa på att nämna en sak och det handlar om onödiga kommentarer om att mina hästar behöver semester osv. Jag tror inte folk fattar hur jag oroar mig dagligen hur det ska gå för Trixi, med fång och lungsjukdom, Kombon är sådär kan jag säga. Men nu har jag fått order från veterinären att hålla igång Trixi så ni som tycker att hon behöver semester behöver verkligen inte kommentera alls för semester är inget som står på agendan. Tack och bock men inga såna kommentarer mer! Jag vet vad som är bäst för mina hästar! Tack för mig! 
 
Så då ska ni få bilder från dagen med :) 
 
 
0 kommentarer