Nästan flugrfritt

Nu har jag vaknat upp 2 mornar i rad och det är liksom 10 grader, hur skönt är det? Jag känner att det hade gärna fått fortsätta vara 20 grader på natten med, brr brr! 
Enda fördelen är att det är flugfritt. 
Men jag vill ju inte börja klä på mig redan, har ju en jobb vecka kvar och semester och ska de bli minusgrader och snöstorm på min semester då strejkar jag! 
 
Igår åkte jag in till stan en sväng, glömde helt bort att de bara var en båt som gick och söndag så alla semesterfirare skulle ju hem... Står som 14e bil i chansarkön och kommer med, ja de va nog inte så fullbokat på den båten... 
In i stan va jag en sväng till Granngården och köpte några stolp, va in en sväng på charlies och skulle se om jag hittade en tröja eller jacka men inte då, åkte till Hööks och där köpte jag isolatorer och stolp, men även ludd till hacket och även en väst på rean, 40% på 699 =209kr helt ok och snygg och skön var den med. 
 
När jag kom hem så motionerades båda hästarna. 
Trixi reds enklare joggpass på åkern, Hon har ju inte ridits på en vecka pga hostan men nu har hon varit hostfri i så pass många dagar så det var dags att se hur hon reagerade men inget. Pigg och glad och marcherade på riktigt bra. Det var så att man fick fart tårar. Kul att hon är pigg och glad! 
 
Figge longerades med longeringshjälpen, han gör lite samma övningar som jag fick tips av J till Trixi. Och de fungerar lika bra på honom. Avslutade med att flytta rumpan för att mjuka upp bakdelen, ska fösöka komma ihåg att göra det ett par ggr i veckan för att han behöver det. 
 
 
0 kommentarer