Uppdatering från livet

Det är vad som gäller på den här bloggen, det är mitt liv! 
 
Jag tänker som så här, eftersom det finns så många nyfikna männiksor som gillar att läsa om vad man gör så måste jag ju nästintill bli flitigare på att uppdatera, för i dagsläget känns jag rätt seg på det. Men i vilket fall som helst så kan jag berätta vad som hänt de senaste dagana. 
 
I Onsdags valde jag att löshoppa hästarna, sagt och gjort så blev de 2 räcken med 1 galoppsprång mellan, Figge var först ut och han fick hoppa några lägre räcken, han skötte uppgiften galant och verkade tycka att det var kul. 
Trixi fick lite höjd på hindrena och var som högst upp och nosade på 1.30m, Hon är ju hoppehäst i grund och botten så de var en baggis för henne, hon dessutom älskar det. 
Morgonen efter var hon däremot svullen i benen men det lättade under dagen, på kvällen när jag slutat jobbet så fick hon sig ett dressyrpass, vilket var riktigt häftigt att rida henne. Hon lossade bra i bägge sidorna och gjorde flashiga skänkelvikningar i trav åt både hållen. Dock var det mycket spöken i skogen i galoppen så då blev hon rätt ofokuserad men joggades mest i galoppen för att få en bra rytm. 
Hon kändes riktigt fin. Figge har longerats och promenerats samt fått en större hage vilket han uppskattar. 
Idag fick de en vilodag och även jag fast jag har varit iväg tilll Haraldsgården och ridit Tindra ihop med Alina och Pernilla. Det var skönt att komma ut i skogen och se något annat än Näs Borgruin. 
 
Imorgon blir det en tur upp till Östergötland närmare bestämt sharpman, behöver köpa foder till kusarna samt att de har 22 års jubelium så ska försöka hitta en jacka samt ett regntäcke till Trixi. 
 
Nu ska jag strax ut och ta in hästarna men ni ska få en bild bomb! så här kommer den! 
 
 
Tack för mig och ha en trevlig fredag! 
0 kommentarer