Torsdagens bestyr

Igår var en extremt lång dag. Pyssel med hästarna på förmiddagen och jobb på kvällen, kände mig rätt trött när jag kom hem men inte kunde jag somna igår heller. Tittade på klockan igen vid 1 inatt, det är rätt segt. Men fördelen är att jag är ändå rätt pigg idag.
 
Igår longerades hästarna. Figge tycker att det är rätt roligt ändå medans Trixi avskyr det. 
 
Trixi kändes lite ojämn när jag red henne i onsdags och såg stel ut igår höger fram just men blev bättre när hon hade fått jogga igång. De har ju gått utan täcken nu och jag kan tro att hon har blivit kall om ryggen och spänt sig så nu är det täcke på för hennes del. Figge får gå utan tillsvidare, det fungerar riktigt bra men samtidigt så har det inte kommit några insekter än. Har hittills sett 2 flugor och de va inte ens hemma vid. Han har dessutom börjats smörjas nu och snart så åker väl eksem täcket på. Men så länge de blåser kaltl och är kallt på morgonen så får han gå utan för att minska skav. 
Kollade även masken och fick svar igår så idag blir det att ringa veterinären. 
 
Ikväll blir det AW med jobbet och innan dess ska jag jobba halva dagen och hästarna ska löshoppas. :) 
 
Trixi och jag tittade även igår på helikopter övning med färjan... Hon tycker att de är spännande och fantastiskt duktig var hon när de flög precis brevid henne när vi red vid borgen. Hon är så häftig min lilla häst. :) 
 
 
0 kommentarer