Så har min dag varit

Eftersom hästarna fick komma in rätt sent igår så passade jag på att ta lite sovmorgon i morse vilket resulterade i att jag gick upp 7.30, helt ärligt så är sovmorgon inte mycket att ha för hela dagen blir ju förstörd och man blir ju sjukt trött. Bättre att gå upp klockan 6, dels får man mer gjort och man är piggare på dagen. 
Så tillbaka till rutinerna imorgon. 
 
Men idag har Trixi och jag jobbat mycket i skritt. Cavaletti 5 st varav 2 st upphöjda. Skritt jobb är verkligen nyttigt. Det gick bra. vi fick rak häst innan och rak häst över och så rakt efter, gick riktigt bra. Varvade det med 3 st cavaletti i trav med något längre steglängd. 
Det får läggas in mer skritt nu för det är verkligen nyttigt att träna på, få en rak häst lika mycket som en ställd och böjd häst. 
 
Figge fick lite mys i stallet nu på kvällen vilket han verkligen uppskattar. Jag dock måste bli bättre och lägga mera tid på honom, han känns nästan lite bortglömd ibland men för att han inte ska bli eller känna sig bortglömd ska jag börja ta honom först när jag har mycket energi och kan lägga stor vikt vid träningen på honom. Det är inte alltid lätt att ha motivation och ork till 2 hästar, det är som ett deltidsjobb ungefär och det senaste har all ork trytit men det får bli ändring på det. Han får bli my number one hädan efter. 
 
Nu ska jag faktiskt inte göra mer idag utan blir sängen och film innan jag somnar. Som sagt klockan ringer 6.00 imorgon! 
 
 
0 kommentarer