Jobbhelgen är äntligen slut!

Det blir några timmar på en helg och igår var jag riktigt trött, redan på morgonen när jag kom till jobbet var jag trött och man blev ju inte piggare av att veta att de var dagen med den delade turen. Så igår kväll dejtade jag kudden tidigare än någonsin men har också sovit i ca 10 timmar så d var nog välbehövligt. 
 
I lördags så gick Trixi ett pass på banan med bommar. Hon skötte uppgiften bra och frustade nöjt när vi var klara. Under lördagskvällen byggdes det en skogshage till henne som hon får gå i  sommar och Figge får gå på bete. 
Har känt av att hon börjat få lite svullna ben och fett nacke så då vågar inte jag chansa. Hon avskyr sin hage redan efter att ha gått i den en dag men vad gör man. Hellre en frisk häst i en gräsfri hage än en sjuk häst i en gräshage. 
 
Figge fick komma ut och beta några timmar igår, det får bli några timmar per dag nu och sedan eventuellt släppas på bete runt midsommar men det beror lite på hur sommaren börjar och blir osv. 
 
Igår fick Trixi en vilodag då jag var så trött och allt skulle bara blivit halvdant så då får hon gå o mumsa upp sig i stället. 
Men idag ska jag försöka fixa ihop något roligt bland granarna och lite pyssel i övrigt när man har gård. 
 
 
0 kommentarer