Häst är bäst

I Måndags så red jag ett riktigt dressyrpass i paddocken med fokus på framåtbjudning. Tränade även öppna,sluta och skänkelvikningar. Värmde upp med en massa små volter. 
Det var första gången på väldigt länge som vi faktiskt blev lite osams men även om hon blev arg och frusterad så ställde hon sig aldrig rakt upp som hon brukar, hon var inte positiv men hon studsade mest eller tog bettet och körde upp huvudet. När vi hade bråkat färdigt och hon insåg väl att hon faktiskt förstod vad jag ville så var hon riktigt trevlig. Avslutade med att skritta ut i skogen men hann inte ens komma halvvägs innan hon blev livrädd för en hare och kastade åt sidan, ja då hängde jag fan i mig väldigt löst. Men kravlade mig upp igen och vi skrittade vidare utan några som helst konstigheter. 
 
Tisdags så red vi ner till ruinen och joggade ett enklare pass och hon var riktigt fin efter måndagens trim. Inga avancerade övningar. 
 
Idag ska jag ut på äventyr och kommer hem ikväll, men hovis kommer hit och de ska få nya räser skor. 
Figge ska sättas igång nu, vi börjar med skritt rundor dagarna efter hovis då han blir lite öm. 
 
 
0 kommentarer