Att göra

Idag har jag en rätt fullspäckad dag framför mig. Som jag har hållt på ett tag här nu så är det tvätten av alla täcken, årligt så de är okej till kommande sommar/vinter. Och täcken torkar ju oftast inte på en dag, framförallt inte tjockare täcken eller om det är grått och kallt ute. 
Jag har väl hunnit tvätta hälften och har hälften kvar. Insåg också hur många sommartäcken jag har så de behövs nog inget nytt på den fronten. Trixi har 2 och Figge har 4 ggr så många. :) Figge är ju dock flitigare användare av sina sommartäcken. 
 
Men idag ska gräsmattan klippas klart, fortsätta tvätta. Figge ska promeneras samt longeras, Trixi får en uteritt, ska iväg och rida Tindra och fixa de sista i sadelkammaren. 
Sen är de ju mockning och så med men de tillhör ju vardagssysslorna. 
 
Sen är nog dessvärre dagen slut. Får se om jag hinner något mer! 
Nu äta upp min frukost innan jag går ut och fixar stallet. 
 
 
0 kommentarer