Övning ger färdighet

Igår trimmade vi dressyr jag och Figge. Red inte så länge ca 30 min och med mycket micropauser precis som jag brukar göra på Trixi. 
 
Började med skrittarbetet redan på lång tygel med volter, när jag sedan kortar tyglarna fortsätter jag med volter, och gärna åttor för att mjuka upp honom i sidorna. Börjar trava rätt snabbt när han känns uppmjukad och då är det mest dels raka spår som gäller så han värms upp ordentligt och sedan kör jag på åttorna igen större modell innan jag går in på de mindre. När han kändes mjuk så fick han en micropaus, länga på halsen men måste även trampa på. 
Går sedan över till galoppen och där vill jag att ha nska lyssna framåt varierar rakt med volt. Han mjukades upp ganska bra och fick micro paus igen efter galoppen innan vi gav oss på travarbete och mer galopp. 
Han var rätt trött när vi var färdiga så jag gick med honom på åkern jag har fått lov att rida på. 
 
Tanken med åkern är att ha den som alternativ till paddocken om jag inte kommer ut i skogen så är det ett bra alternativ. Men nu tänkte jag att ni ska få bilder på oss från igår :) 
 
 
 
 
0 kommentarer