En bättre dag

Igår var jag och Figaro inte överens vad det gäller hur man beter sig. 
Han hade väl en dålig dag men han tyckte oxå att det var värt att gå rätt över mig och bete sig som en hingst. Trixi kunde inte gå iväg då skrek han och betedde sig riktigt illa, inte smidig att hantera men idag har han fått longeras med 3 upphöjda bommar på volt och sedan 3 små hinder på volt, han skötte sig hyffsat bra. 
I början var han lite odräglig men sen fick han jobba och då skötte han sig riktigt bra och klarade uppgiften med bravur. 
Innan passet gjorde jag ordning honom i paddocken för att han skulle hålla sig lugn och se sina kompisar, men efter passet fick han gå upp till stallet då han ska smörjas dagligen och han får liniment på benen och strechas ordentligt. Han var lite skrikig och bökig till en början men så satte jag igång radion och då lugnade han sig direkt. 
 
Imorgon ska han få tömköras innan 10.00 för efteråt händer det lite andra saker. 
 
Bild på stjärnan! 
 
 
Trixi ska få nya skor innan vi sätter igång på allvar och vill gärna höra vad hovslagaren har att säga om hennes fötter innan mest för att vara på den säkra sidan. 
Igår utökade jag hennes paddock hage så hon fick gå på en yta med lite gräs 3*5 meter och idag var den nerbetad ordentligt. Inga fång tendenser eller svullna ben. 
Vi ser fram emot morgonkvällen när hästarna ska få komma in och sova första natten inne :) 
 
0 kommentarer