Bara massa roligt på gång

Idag ska jag åka in till stan en sväng behöver handla mat bland annat men det kanske  inte är så kul, ska ta en sväng förbi Hööks då jag behöver ett nytt koppjärn till Trixis sadel. Hon har ju tappat varenda muskel så ska köpa ett normal mot vid och även kika på det normala, köpte en flexikurv så ska ta med den in och mäta om man får det. Sadeln är lite för bred som det ser ut i nu läget och kan man enkelt ändra så den passar så är det ju alldeles perfekt. Jag hade ju hoppats på att den skulle legat bra på Figaro men det gjorde den inte riktigt. Kanske när han har bantat en aning. 
Men nu till något helt annat. 
Nästa vecka har jag 2 saker att se fram emot. På onsdag kommer Madde ut och det är dags för träning, Figaro's tur denna gången. Ska bli så kul att få träna för henne igen. Min tanke är att jag ska ta dom lite varannan gång så fort Trixi är igång och kan tränas igen. 
Just nu är vi lite på nivån åka häst så det känns inte aktuellt förens till våren. 
 
Och på Torsdag ska vi till Ullared, årliga trippen och jag har en hel inköpslista på hästavdelningen. Dels så ska jag kika på Back on track då enligt uppgift så ska dom vara billigare där än övriga ställen ja tittat på. Ska även köpa på mig ett gäng boots då några sliter boots :) Sen såg jag även att de har tillskottet Hoof som Figaro äter och dessutom är det 100 kr billigare där. Jag är så taggad faktiskt, ska ju även kika på lite ridbyxor och så mer om vad som shoppas kommer nästa fredag. 
 
Nu ska jag göra mig ordning för en stadsresa :) Ha en bra dag! 
0 kommentarer