Alla behöver vi en vilodag

Idag får Figaro en välförtjänt vilodag från ridning iaf, jag tänkte att jag ska nog ut och gå med honom en sväng så får han se sig omkring här så vi sedan kan rida ut utan att ha sett massa spöken osv.
Annars blir det spa-dag med spikmatta och pyssel i stallet, försöka få bort all kåda han lyckats få på sig. :) 
 
Trixi ska få massage dag med men även en promenad.
 
Sedan blir det att pyssla i ladan och få ordning på det där, har en del kvar men inte jätte mycket. Behöver fortsätta tvätta Figge's täcken och schabrak. Sen ska även tränsen smörjas plus sadlarna. Allt läder med andra ord. 
 
Här kommer en bild från gårdagen: 
 
 
Figaro då som kom i Onsdag har blivit riden 2 ggr och tömkörd en. Han tar livet på näs med ro må jag säga. Jag har väl alltid upplevt honom som lite uppjagad och stressad så det är fantastiskt roligt att se hur lugn och harmonisk han är. Visst han blir rädd för saker men inget värre. Jo det skulle väl vara de där robotgräsklipparna vi såg igår.... hihi. Jag trodde han skulle krypa ur pälsen när vi gick varvet runt näs, sen kom det även en båt som låg på land och de var väl inte riktigt hans melodi :) 
Men faktiskt så sköter han sig förvånansvärt bra så då är han värd en vilodag idag eller åtminstone fri från ryttare idag. 
Och dessutom börjar jag se ett ljus i tunneln på Trixi med, hon är pigg och glad och igår började hon greja sådär med tungan vilket hon inte gjort på hela sommaren, det är ett tecken på att hon är kry och glad. :) 
Promenader får det bli med mina fina idag. :) 
 
 
 
0 kommentarer