Hopp-lördag

Då vi eventuellt har lite andra planer på måndag vilket brukar vara våran hoppdag så fick det bli hopp-lördag för Figge och det verkade han inte tacka nej till. 
 
Vilken lycka det blev i den hästen, riktigt positiv till arbete med bommar till en början, både på rakt spår och volt. Hade även lagt upp 2 bommar bara med 3 meter i mellan för studs bommar. 
Han riktigt glänste över och blev taggad där ett tag. Anders var med som banbyggare.... närå men han fick byta lite och sätta upp ett litet kryss, inga höjder men jag är ju inte heller någon hoppryttare heller så mest för att testa lite och se vad Figge tyckte om det. 
Men jag måste säga att jag kände mig säker hela tiden. Det blev lite missförstånd i mellan åt då man verkligen behövde rida honom ända fram och det är ju inte min starka sida då jag själv gärna backar och vill bara att hästen ska sköta det åt mig så jag får känna det roliga i att hoppa. Men det gick bra ändå och det var kul. 
 
Trixi fick igår vila och idag känns det som jag är modig och ska sitta upp igen. Behöver börja göra det till rutiner nu och att jag sitter upp mer än jobbar från marken, det märks att hon börjar tröttna lite på mitt eviga arbetande från backen. Hon är glad att få komma in och göra saker och bli ompysslad men verkar även lite ledsen så vi får se vem som blir gladast idag. Det är alltid lite spänning när man gör något med henne.. 
 
Figaro får vila från ridningen däremot ska han få komma in och pysslas,friseras och få gå en promenad i skogen med honom. Har kört upp en stig nu med 4hjulingen så jag vet vart jag ska gå på mina små stigar. Tar väl inte så lång tid att knalla runt där men det är och se något annat än paddock och åker. 
 
Vill komma igång med Trixi så jag kan ta med mig någon så vi kan rida ut på båda pållarna. Men det får bli sen! 
 
 
Bild på ett skutt med Figge! 
 
 
 
0 kommentarer