Galopp på stubbåkern

Känslan är mer fantastisk än man tror. 
 
Jag och Figaro skulle ju ha intervallträning på åkern igår, men det är tungt att galoppera där så blev inte så länge innan han var dyngsur och var trött. Men han var duktig och inga bockningar eller annat, det skuttade upp en hare precis framför oss som han knappt tittade på. Red ca 30 min och han blev glad direkt när vi kom ut på åkern, som sagt så får det nog bli där mestadels hädanefter. 
Idag tänkte jag att vi skulle hoppa lite och då får det bli i paddocken. 
 
Trixi tömkörde jag på åkern och hade väl tänkt att ta det mest i skritt men den damen hade spring i fötterna så det fick bli både trav och galopp med. Hon hade inte tackat nej till galoppjobb på åkern iaf. Ska se om jag inte kan ta en dag som jag rider henne där behöver ju inte bli galopp men trav runt runt går ju minst lika bra. Ska bara sitta upp ett par ggr innan jag ger mig ut där... Kan ju gå vilt till annars. 
 
Nu utsläpp och sedan chill en stund, ska ut med 4hjulingen med och börna i skogen lite bara för att det är kul! 
 
0 kommentarer