Effektiv dag!

Den här dagen blev verkligen effektiv. 
Började morgonen som vanligt, morgonfodring och utsläpp av hästar, sedan vidare till coop men med x antal stopp på vägen då jag tog med mig kameran för det var så häftigt med all dimma som var. 
Bilder på det kommer upp i ett annat inlägg. 
Sedan hem och äta frukost jag med innan det var dags att sätta igång med hästarna, först ut var Figaro som idag hade helt egna idéer och vi var inte alls riktigt överens om vad vi skulle göra. 
Joggade fram honom som vanligt med mycket volter stora som små och flyttade han undan för skänkeln för att mjuka upp honom i kroppen. Började ganska tidigt i galopparbetet med den övningen vi skulle göra och han snappade ju upp vad som gällde typ, men jag tänkte mer höger galopp - snett igenom -sakta av och skritta 4 steg och sedan ny galopp, ena varvet gick det bra i de första 2 gångerna men sen fick han fnatt och förstod inte alls varför vi skulle sakta av när man kan antingen byta galopp,gå i förvänd eller springa i sidled. 
Efter mycket tragglande och en dyblöt häst och ryttare så fick vi igenom även det, avslutade med en skrittrunda på åkern. 
 
Trixi var näst på tur och där tänkte jag att vi skulle ta det lite lugnt men hon var taggad som attan i paddocken så det var bara till och rida och försöka hålla styr på henne, enklare lite skänkelvikningar för att mjuka upp och mycket volter vartannat rakt spår. 
Hon och jag tog oss också ut på åker helt utan problem. Hon brukar ju kunna protestera en del och inte vilja knalla på utan hellre står på baktassarna, men nu var hon riktigt positiv, dock tyckte hon att vi skulle ut på en annan runda än vad jag tänkte mig. Men fint gick det! Så stolt över min lilla häst <3 
 
Nu blir det mat och sedan åker jag och jobbar hela kvällen. Bild på stjärnorna! 
 
 
0 kommentarer