Dressyrträning med Figaro

Idag har Madde varit här och det var första träningen med Figaro. Han har ju varit hos mig i en månad nu ca och det har fungerat kanon. Så nu tyckte jag att det var dags för dressyrträning för att hitta flera knappar på han och vilken häst det blev när jag fick honom att komma fram till handen och bära sig. 
Vi tränade skänkelvikningar och mycket volter. 
Wow känsla på honom idag. Dock blev det ingen film då kameran krånglade lite. Dessutom var det full storm och regnet piskade ner på tvären. 
Han blev trött iaf men han jobbade på duktigt. Nu ska jag bara fortsätta rida honom så här så kanske han snart lossnar och är rörlig som attan. 
 
Imorgon får de vila för då ska jag till Ullared och äntligen köpa Back on track eftersom han svullnar i benen. 
 
Nu får de bli mat och sedan sova. Håll ut bilder kommer en annan dag :) 
0 kommentarer