Det har gått alldeles för lång tid

Jag känner att jag har inte riktigt hittat rutinen för 2 hästar riktigt än, men jag måste ta tag i det och lägga in det här nu. Trixi måste sättas igång på riktigt utan avbrott helst. Nu senast var det en tappsko som satte stopp för det men nu kan det inte finnas fler ursäkter. 
Jag känner att jag tappat motiovationen till och från lite granna men samtidigt så är det höst och det sägs ju att man blir deprimerad och trött på hösten. Men det får vara stopp på det nu. 
 
Trixi ska sättas igång men jag vill ha tips på vad jag kan göra med henne mer än det vanliga som typ tömköra, longera,rida... Hon behöver stimuleras på alla möjliga sätt. 
När jag har suttit på henne par ggr ska jag försöka få med mig någon så vi kan rida ut istället för att bara harva runt i paddocken. 
Någon frivillig? Det är lån av Figaro så ni behöver inte fundera på Trixi alls, det sköter jag själv. Ska jag vara redig ärlig så vågar jag nog inte slänga upp någon annan på henne i nuläget. Det har suttit en räv bakom örat på henne länge nu :P 
 
Så idag kör vi, hon ska sättas igång och vi börjar med basics som lite lydnadsövningar, hon har blivit lite bbufflig över sommaren. 
 
 
 
När ska vi ut på en åker och galoppera liksom? 
0 kommentarer