The last days!

Oj jag skulle bloggat igår men det glömde jag så nu eftersom jag precis är klar i stallet och ändå ska in och äta innan jag tar in djuren så kan man passa på :)'
Vi börjar med igår. 
Hästarna fick longeras igår för en check på dom. Figaro har känts extremt stel nästan så han kändes halt ett tag och har fått gå i hagen men även haft spikmattan på rumpan och det verkar hjälpt honom en hel del. Såg ingenting på honom igår då utan han var pigg och glad. 
Trixi har ju varit lite trött i dagarna och även igår var hon lite off men mjukades upp fort och sedan var hon igång. 
 
 
Idag fick de ridas över en serie med 6 bommar med 1 meter i mellan. Något kort för Trixi och något långt för Figaro, men det är precis vad som behövdes. 
Trixi gick riktigt bra, idag red jag henne första gången med pisk och hon knatade på framåt bra och surade ingenting mot skänkel. Jag använder knappt pisken på henne, petade en gång vid en skänkelvikning och sedan var det bra. Hon gjorde bomövning riktigt bra och avslutade med att korta och länga galopp. Skrittade ut i skogen som avslutning vilket hon uppskattar. Så en stor guldstjärna till henne. 
 
Figaro var inte riktigt lika duktig idag, han var svår att jobba med då han är så spänd när de är mörkt och han rids i paddocken. Han fick jogga bommar och det gick också riktigt bra men sen kom jag travande på ena kortsidan och då får han syn på något i mörkret och kastar sig till vänster och iväg, vilket jag inte var beredd på så åkte på sidan och hängde med ena foten i stigbygeln och andra låg uppe på sadeln, kramade halsen på honom samtidigt som jag drog mig upp med hjälp av ben och arm muskler. 
Ja ska inte av liksom... Det gäller att vara envis!  Skithäst... :P 
Sedan jobbade jag honom i trav med mycket volter tills han slappande av och fick avsluta passet. 
Nu blir det ridning på dagarna så gott det går på honom, ibland måste man ju trotsa mörkret med. Och jag är inte säker på att han såg något för kylan har ju slagit till också och han är lite pigg kanske, vem vet. :) 
 
 
 
Igår kväll när jag gick och la mig så kom ju som alltid båda kattisarna och då passade jag på att ta några söta bilder på dom med deras leksaker. Puffe han har mest leksaker, favoriterna är 2 larver och 2 stora råttor medans Ludde får nöja sig med 1 liten råtta som låter. 
Bild på dom 2 :) 
 
 
Så då ska jag äta lite, ta in hästarna och sedan ska jag åka ut på en fotograferingsrunda. Bilder kommer om det blir bra. :) 
0 kommentarer