Långledig!

Hela 3 lediga dagar och det är bäst att ladda upp för Annero 7 dagar nästa vecka. Cash is king sägs det ju så det är bara till att gilla läget. 
 
I övrigt så flyter allting på hemma på gården. Hästarna mår bra och är pigga och glada. Figaro har fått göra ett foderbyte då han gick upp i vikt något radikalt och han var ju rätt rund innan så plockade bort korn och betfor och han fick en Musli från Pavo för lättfödda hästar. Han verkligen älskar den! Innan kunde han stå och peta i maten och mineralerna var oftast kvar ihop med kornet som någon gröt. Kändes som att han behövde sina mineraler, han är ju trots allt 23 år. Nu däremot är krubban ren slickad varje dag och han ser fram emot kraften på kvällarna. Dessutom får han 1 dl mer än vad han fick innan men det gick ju hem. 
Trixi behövde ju proteiner så var på jakt efter speedibeet men det fanns inget i Jönköping så det fick bli en tripp till Mjölby närmare bestämt sharpman. Tummen upp för den butiken, super trevlig och kunnig personal. 
Åtminstone gällande foder vilket jag var där för. Köpte även ett tillskott från Trikem, Energy heter det, bra för fånghästar. 
Det får bli att jag åker dit och handlar foder då de tar ungefär lika lång tid dit som till Jönköping. Dessutom har dom bra utbud från Pavos foder. 
Så Figaro fick nu Nature's best för lättfödda hästar och Trixi äter Pavo Care4life och speedibeet. 
Ännu en tumme upp för speedibeet ( som betfor fast utan socker och tar endast 15 min att svälla. :) 
Plus att det är bra för fånghästar då det inte är mycket socker i. 
 
De jobbas på i lagom takt och nu mina lediga dagar blir det mycket motion för på måndag får de ledigt för då jobbar jag först på morgonen och sedan ska jag iväg på julbord med jobbet :) 
 
Idag ska jag försöka hinna med att påta lite i min trädgård, behöver klippa ner äppleträden och lite buskar. Ska även rida båda 2 men lägger upp det så att jag rider 1 på fm och 1 på em så har jag lite tid därimellan. 
Men nu är det dags för utsläpp!  
 
0 kommentarer