Variation i vardagen

Eftersom att vi är lite i läget som vi så vackert kallar under igångsättning så rär det viktigt med variation i arbetet och idag har vi då tränat på mitt kroppsspråk och att få Trixi röst styrd. 
Och idag för första gången i min ägo så har vi lyckats att löslongera och hon lyssnade perfekt på mig och mina kommandon med rösten. Jag vet ju att dom sitter vid longering med lina och med tömkörningen, vanligtvis när hon är lös så brukar hon fara omkring och skiter fullständigt i mig eftersom att springa är kul! 
Övade på slutet dom små trix som jag har övat in sedan tidigare.. även dom satt kvar även om de satt långt inne. Tass och back. :) 
 
Sist men inte minst blev det avskrittning i skogen och vi tog lilla rundan idag. Lagom och det blev en massa mys. Skogen ger verkligen lugn och harmoni! 
En bild på den finaste hästen i världen i skogen med ju! 
 
0 kommentarer