De senaste 2 dagarna

Igår så var Alina här och hoppade Trixi igen. 
Jag hade satt upp en bana med 2 snett igenom och de små nya cavaletti blocken på varsin volt. och sedan ett räcke på östra långsidan. 
Det gick bra och igår fick Alina kämpa för att få med sig Trixi ordentligt runt på volterna. Men det gick bra till slut. Tror att båda blev rätt trötta. :) 
Men det är bra det visar ju bara att de har jobbat. 
 
 
Idag bytte jag koppjärn i sadeln till ett xvid då jag tyckte sadeln blev lite trång fram och satte i det nya och red med det. Det enda nu är en padd med så det inte blir så mycket luft baktill att den ligger någolunda an. 
Vi får se resultet imorgon. 
Trixi och jag joggade mest för att ta det lite lugnare efter gårdagens hoppning. Tränade på detta som jag tränade för Madde i våras. En massa små volter för att få med henne. Hon mjuknade och blev riktigt fin till slut. Avslutade passet med några bakdelsvändningar och sedan kunna rida på rakt spår innan för spåret, vi glider gärna ut på spåret igen men det gick bra till slut och sedan avslutades hela passet med lång och låg form för att sträcka ut sig. 
 
Visst är hon snygg ;) 
1 kommentar
Ellen - tävlingsryttare

Vilken fin häst! :)

Svar: Åh tack :))
trixiotess.blogg.se