Kan inte tiden bara gå lite fortare!

Åh jag bara planerar och fixar i mina tankar och önskar att tiden kunde gå lite fortare. Jag är snart klar med stallet, ska försöka göra det sista i sadelkammaren idag, sedan hoppas jag på att de ska gjutas snart, har några små hålor i boxarna som behövs gjutas igen. De ena är i Trixis box och väldigt stort så de går knappt att fylla upp med spån längre, bättre att gjuta igen det så vi slipper bryta benen bara för det. 
Åh jag fixar med tränshängare, och gör om i stort sett hela sadelkammaren för att få min egen touch på det. 
Det är egentligen inte så långt kvar till hösten kommer men det går alltid trögt om man längtar till något. 
Och eftersom att det här med bete sket sig för Trixi så ser jag fram emot installning och få det iordning. 
Tanken är Bosse kan beta av alla hagar och sedan till vintern får de gå i en stor hage både vinter hagen plus ena sommarhagen. Tänker väl att Trixi inte ska ha för mycket av gräset nästa sommar och då kan jag likväl stödfodra och de kan gå i alla hagarna i princip. 
Då har de alltid något att pilla med. 
 
Har även tänkt att fortsätta med uppsamlingen av hästskiten idag och sedan ta en cylektur på min nya cykel. Det är himla skönt att vara ledig så här och veta att man inte behöver tänka på jobbet, visst jag gillar mitt jobb men det tar på krafterna efter man varit sjuk. Startade helgen med dubbelpasset och sedan jobb söndag måndag med så ledigt idag satt bra. 
 
Nu är det dessutom nya tankar i mitt liv och de börjas med motionering på cykel för att kanske i längden kunna tappa några kilon. Sen i vinter så tror jag att jag kan träna ordentligt och kommer nog vara i god form ändå. 
 
Nu ska jag sätta fart här, ta en macka och sen kör vi :) Ha en bra dag vänner! 
0 kommentarer