Hovslagarbesök och speedshopping!

Igår var det först kaos på jobbet, det blir alltid lite hysteriskt när saker inte blir som det är tänkt, men jag är ju inte den som är den så de är ju bara att gilla läget. Men det löste sig till slut så de var ju chill. 
Sen var det bestämt att hovis skulle komma till både Trixi och Bonux så Pernilla och Alina fick agera hovslagarvakt tills jag hade jobbat klart och självklart så drog det ut på tiden lite.. Men Trixi blev friskförklarad och får gå ut med kompisen igen. 
Att sko Bo var ett helt projekt, Han var ju inte direkt smidig skulle jag väl inte säga. Varmskodd blev även han och de gick bra men så bökig han var, nu blir det att sätta igång odjuret lite annars kanske han inte får komma hem... 

Jag vågade inte riktigt släppa ut Trixi direkt med Bo utan betesreducerare, så under natten fick hon gå i påaddocken och får nog göra det natte tid ett tag för att vänja in sig med greenguard plus att få av den för att inte få skav. Och sedan äta hö på natten. 
Nu håller vi alla tummar och tår vi har att detta fungerar och att det går smärtfritt att sätta igång henne både för henne och för mig. 
Jag kan ju säga med erfarenhet att det inte alltid är smärtfritt att rida den damen. :D 
 
Så som sagt blev ju en stadstripp med för egentligen mat och betesreducerare men av någon konstig anledning när man går in på hööks så kommer man alltid ut med något mer än de man egentligen skulle ha. 
Det var lite rea så kom ut med ett ländtäcke i ull som jag har spanat in länge och nu var det dags tyckte jag. Har bara skritttäcken och har alltid velat ha ett ländtäcke, vet ej varför men så var det och rea med så, fick även med hem ett slowfeednät och nosludd till reduceraren så vi inte får skav. 
Var sedan en sväng på stadium outlet och där blev de shopping som jag aldrig trodde om mig själv, träningsbyxor och en tröja plus skor då mina kära skor fått lite lufthål... 
rusta och granngården och willys med, all denna shopping på 1.20 min :) Effektiv som tusan! 
 
Idag ska jag börja riva ner sakta sjukhagen och se om jag kan flytta den så vi åtminstone har en stående, det känns som att det kan vara bra. 
Ska bara komma på ett smart ställe :) Sedan blir det att försöka slå ner stolp så jag kan göra en gång till paddocken istället så man slipper gå in i hagen för att komma dit.
Men först frukost och försöka mig på att få på en greenguard :) Kommer många uppdateringar på min insta om Trixi så följ mig där om ni vill veta hur det går för oss :) (tossetess) 
 
 
0 kommentarer