En enklare uppdatering

Tänkte att jag skulle passa på nu att sätta mi för att beställa hem det sista som behövs till stallet inför hösten. Det är inga jätte grejer just nu men lite saltstenshållare,hö-nät, ett par grimskaft till min nya uppbindning som dessutom har möjlighet att ha hästarna åt båda hållen. och mycket mer plats än den trånga lilla stallgången där man höll på att bli mos om hästen flyttade sig ett steg åt något håll, nej det var inte smidigt. 
har börjat lite smått att tvätta alla täcken och benlindor, väskorna som benlindorna är i och ryktsaker plus väska. Alla hinkar diskades igår och det ska upp några krokar på min hylla där jag kan försvara grimmor och grimskaft osv. När allt är klart så kommer jag att lägga ut bilder. 
Byggde ju en hylla att ha täcken och schabrak på istället för att ha de stora backarna och gekåsväskorna som bara tog en massa plats. 
Jag älskar verkligen det här med eget stall och kunna organisera precis som man själv vill ha det. Igår satte jag upp en planka så jag kan sätta dit ringen för hönätet. 
Stallet ska tvättas och fylla igen några hålor som blivit i golvet. 
 
Jag säger bara en sak låt det bli höst, jag vet att vi är i Juli och att sommaren är underbar men jag känner inte riktigt så eftersom att den här sommaren inte alls blev som jag planerat. 
Planen var att sitta och träna med Trixi i solnedgången och rida ut massa mysiga skogsturer med både Bosse och Trixi, men all min motivation till detta försvann dagen då jag tog in Trixi från hagen och hon inte kunde gå, svullen i alla 4 och hög puls i fram. 
Nu är ju Trixi mycket bättre det ska jag inte sticka under stolen med men hon står kvar i sin 5x5 ruta och blir överlycklig så fort man kommer ut till henne. Hon är som en igel just nu, en glad och pigg igel.... Tänker väl att jag åtminstone avvaktar till hovis har varit här ännu en gång så får vi se vad han säger. 
Känner att han får nog ha sista ordet i detta trots att vad andra säger som tycker att jag kan börja rida henne, men hon är värd lite mer än att de ska gå åt skogen... 
 
Känns nog som att jag behöver limma fast mig själv i sadeln för det kommer troligvis gå mer uppåt än framåt när jag väl ska sitta upp... :P Min fina knäpphäst! Dessutom nu i det senaste har vi tränat mycket tass och andra tass så de kör hon med så fort hon inte får som hon vill.. 
Till er som känner Trixi så kanske ni förstår min noja över detta. ;) 
 
Men som sagt låt det bli höst och vi får sätta igång sakta.. Tur jag har fler planer och så inför hösten. 
Nu ska jag beställa detta från hööks och lite kaffe så är jag förhoppningsvis på banan igen... 
 
En tillbaka blick när hon var så fantastiskt fin att rida, så bjuder jag även på en bild från en träning <3 
 
 
Träning för Madde i våras, Hon gick så fantastiskt bra här mitt lilla hjärta ! 
 
0 kommentarer