BröllopsHelg!

Helgen nu som var så var jag iväg till Gusum och det stod bröllop på schemat, De som gifte sig känner jag sedan gymnasiet men har väl inte haft någon vidare kontakt mer än fb och träffats lite snabbt en gång för 3 år sen. 
Så att de hörde av sig och ville att jag skulle fotografera på deras bröllop känns helt fantastiskt, vilket förtroende! 
 
Åkte upp till de i fredags och där var de fullt ös med dukning och piffa till lokalen och även bruden. ;) Himla fint hade de gjort och ja de var en mycket trevlig helg. 
Lördag var de dags och medans bruden blev till piffad fotade jag ringar,skor,klänningar och håruppsättning. 
 
Fick många frågor under dagens gång om jag var en arbetande fotograf och mycket beröm för mina bilder de har sett på facebook. Känns helt fantastiskt. 
 
Även att bröllopet är över så betyder det inte att mitt jobb är färdigt, har ca 900 bilder att redigera och fixa ordning. Det är ju inte så att man tar en bild och den blir bra utan jag kanske tog 20 st per uppställning och alltid är det någon som blundar,pratar eller fixar håret. ;) 
 
Men att få de här förtroendet känner jag är väldigt roligt! Bilderna kommer att komma upp en del här på bloggen samt på min facebook sida. 
 
Körde hem igår och gjorde även ett stopp i Söderköping för att hälsa på Mamma en sväng och de blev lite längre än jag tänkt men jag var helt slut, det tar på krafterna att vara iväg. 
Var hemma runt 19,00 och då var ja bra slut, gick ut till Trixi och mockade åt henne och hon har nog saknat mig för hon var som en igel på mig. 
Ska ta ut henne lite senare så hon får röra på sig lite, dessutom ska jag ta ner spikmatta och ett täcke så hon får stå med det lite och få igång blodcirkulationen. 
 
Nu när hon har stått stilla så länge och i denna icke sommarvärme som är så börjar hon sätta vinterpäls... Hon är fluffig som en björn... :) 
 
Men det var lite uppdatering om helgen och nu ska det redigeras bilder, knata in på 24.se och beställa hem färg till skrivaren plus några USB och minneskort! 
 
Ha de fint alla och håll utkik efter bröllopsbilderna ;) 
0 kommentarer