Variation förlänger livet

Hade en ledig dag igår från mitt vikarieliv. Vilket var välbehövligt efter 14 dagars arbete 16 dagar om man räknar hemmaarbetet med. För bara för att man är hemma betyder inte det ligga på soffan och loppa sig... 
Det finns sjukt mycket att göra här, och det tar heller aldrig slut. 
Men det är ju livet på gård och jag älskar det! 
 
Men igår då var jag ju in i stan och har ju iofs redan skrivit om det men jag är så super nöjd med den där vinterjackan jag köpte, må hända att jag påminner om en eskimå i den och nej vi har ju inte -20 här men jag fryser så fruktansvärt lätt så jag behöver något som är extremt varmt när jag är ute större delen av dagarna. 
Men innan jag åkte till stan igår så gränsade jag av ena sommarhagen så pållarna kan få gå där nu så länge det är fruset i marken för Girls tassar ska få läka ifred. 
Hon fick en gel igår som ska vara bra mot just röta. Så jag hoppas att den är lika effektiv som det sägs, så vi blir av med den skiten. 
 
Idag har jag bara mockat och fixat stallet och skruvat ihop mina nya illgröna skottkärra som ska stå i paddocken. Perfekt dag för strax ska jag åka och jobba. :) Beställa present till mamma först bara... :) 
 
 
0 kommentarer