Kul med Jul!

Julafton kom mamma hit enligt tradition och det är lika trevligt som vanligt. Julmat och julklappar, plus att iår slog vi till med ridning med på julafton, Hon red figge både i paddock och skogen och jag och Trixi hängde ju givetvis med oxå. 
 
 
 
Det gick kanonbra och jag tror hon gillade honom. 
Svårt att inte göra! ;) 
 
Sedan var de dags för mat och paketutdelning.
Jag fick pengar för att kunna köpa sadel men fick sadeln i julklapp av A så nu får jag spara mina pengar till nästa stora grej jag vill ha. Och de får bli en födelsedagspresent till mig. 
Sedan fick jag choklad, trisslotter (dock bara en med vinst)  strumpor och muggar plus lite annat smått och gott. 
 
Juldagen jobbade jag och det var en seg juldag, började dagen med att vi i hemtjänsten tyckte inte vi kunde åka till folk så tidigt på juldagen så de blev lite chill innan, rätt skönt att de lugnt på morgonkvisten. 
Var några som egentligen skulle ha fått det städat men de tackade nej till d och lika glad är jag för det. så arbetsdagen blev väldigt lugn. 
När jag kom hem var de mat och chill i soffan innan Mammma åkte hemåt. 
På kvällen provade jag nya sadeln samt att jag bytte koppjärnet i den. Skön att sitta i och fick bra stöd, ska prova den idag igen men då blir det på fältet och navända den till de som den är tänkt för uteritter och hoppning. 
Måste bara införskaffa mig kortare sadelgjord då jag satt väldigt löst då hästen blivit smalare. 
Bild på häst och sadel. TA en titt och säg om ni ser något avvikande. 
 
 
0 kommentarer