Jag måste bli bättre

Känner att jag har kommit in i en period där motivationen tryter lite och det är lite mycket runt omkring även att det är ganska lugnt. Livet är ju som vanligt på gård men det tryter ändå men jag borde inte känna mig så trött, jobbar just nu lagom mycket en period igen vilket är underbart skönt. Jobb nu torsdag-fredag och sedan ledig 4 dagar så då får jag väl börja ta tag i det igen. 
De som bli lidande är hästarna. Figge motioneras på ett eller annat sätt varannan dag och Trixi likaså, men jag vill komma in i flowet igen där de rids båda 2 varje dag. Men har inte hittat motivationen till det än. 
Men IDAG är den dagen jag måste ta tag i det. Fördelen med mitt jobb är ju att passen inte så långa så jag kommer ju hem när det är ljust och just idag är jag ledig och hinner med båda pållarna. 
Så nu kör vi! 
 
Trixi har jag ju börjat rida ut på nu eller ja vi rider på åkern och det är ju typ ut för jag måste ju rida ner till sjön för att ta mig till åkern utan att hoppa krondiket. Så det är ju som sagt framsteg. Igår blev hon lite dum där och ville inte gå ut på åkern men jag lyckades ju övertala henne utan problem och när vi väl var ute så blev ju bra och hon tyckte det var kul. La mycket fokus på galopparbetet och hon frustade nöjt och kändes mjuk och fin, vänster galoppen är lite bättre än höger. Men jobbade på bra på en stor volt typ 100x100 :) Världens största ridbana är det iaf och fantastiskt att jag får rida där, tackar vi grannarna för! 
 
Figaro får hålla sig till paddocken då han är lite vild just nu och bockar gärna eller försöker vända o jag är inte alltid beredd på det. så det är ett under att jag inte åkt av än. :) 
 
Jag går lite i tankarna om jag skulle skaffa mig en medryttare mest för att då kan jag lägga fokus på en av hästarna lite extra en gång i veckan men jag skulle inte säga att det ser så ljust ut och dessutom velar jag lite. 
Jag tror att jag är ganska petig vad de gäller sådant och hästhantering, Ingen av mina djur är ju speciellt enkla att varken ta in från hagen eller ridningen, mig har det tagit 3 år att lära känna Trixi och nu är hon helt fantastisk.. (oftast) Figge och jag känner ju inte riktigt varandra helt än, men vi är på god väg och han är som en busig liten ponny i ett större format. 
 
Kanske är dags att sätta upp en inviduellplan för dom. Och försöka slänga in både uteritter och hoppning. 
 
Nu ska ja ut och släppa ut dom och sedan fixa lite på gården/stallet och motionera båda 2 idag, tror det får bli bommar i olika variationer idag. 
 
Här kommer en bild på öronen på Trixi från igår :) 
 
 
0 kommentarer