Glada besked!

Igår hade vi G här som kikade i Trixis mun efter att ha tappat en del av en tand och jag skrev ut i en grupp på Fb va de trodde att det var och så vidare. Det har jag lärt mig från igår att det ska man absolut inte göra. Det blev värsta grejen och det var i princip akut att kontakta veterinär. 
G berättar för mig att det är ingen fara, det är en del av en tand i överkäken en kindtand men att oxå hästarnas tänder är ganska långa och att det växer ut en ny, så jag hade inget att oroa mig för. Känns ju toppen, men bra att han kom så han fick raspa lite plus kolla glesbettet. 
Vi pratade även om munkorgen och G tyckte att jag kunde ta bort den helt nu då gräset saknar helt socker och det är inte mycket gräs kvar heller i hagen. Så glada nyheter för Trixi! 
 
Ledig även idag vilket känns kanon skönt! Ska rida min fina häst och longera gubben och ta en skogspromenad med honom så han får komma igång igen. 
I övrigt blir det  väl att fixa stall och komma igång med mitt projekt. :) 
Men först en ridtur på Trixi innan utsläpp! 
0 kommentarer