Det har blivit en tradition...

Enligt mina minnen på facebook så verkar det blivit en tradition att köpa sadel på mellandagsrean... Men i år behöver jag inte det då jag fick en julklapp. Så idag ska vi in och kompletteringsshoppa lite, behöver ett par stigbyglar till den, sadelgjord då hästen är smal och 110 cm är alldeles för stort. Behövs även en padd då min nuvarande fårskinn är för liten för sadeln. Men jag fick ju cash till sadeln i julklapp så då inhandlar vi en ny. 
 
Igår red jag trixi både i paddock och på åkern, full storm och jag höll på att blåsa av henne när vi kom ner till sjön.
Hon blir alltid lite laddad nu när vi kommer ner till åkern men det är ju underbart att hon har sån glädje nu eftersom det inte tidigare gick att rida ut på henne ensam. :) 
 
Figaro fick longeras med inspänning och jobbade på duktigt. Han är en häftig liten häst. <3 
Dags för dom att  få komma ut i skogen ihop snart igen :) Ska försöka övertala mina vänner att mina hästar inte är några monster... men det är lättare sagt än gjort. :D 
 
Bild på trixi! 
 
 
1 kommentar
Anonym

Annars får jag komma snart igen😉

Svar: Ja du är så välkommen, nu vet vi ju att det går :)
trixiotess.blogg.se