Variation i vardagen = VIKTIGT!

Att få variera sin tillvaro kan vara bland det viktigaste, Trixi fick variation iallafall och fick tömköras idag i enbart skritt då, fyrkantspår, vända över ridbanan och några snett i genom bara för att det inte ska bli volter och för tvära vändningar nu till en början. 
Nu ska hon tömköras alternativt skrittas för hand varannan dag i ca 15 min per gång och sedan kanske vi kan börja skritta lite uppsuttet och varva med det fortfarande inga långa stunder. 
Men idag när jag började ta på henne tömkörningsgjord så såg hon väldigt förvirrad ut och förstod inte alls vad jag höll på med, men när tränset på var öronen spetsade och hon var redo att gå direkt. :) Sötis häst kan man säga. 
Skrittade sedan av ut på vägen ner till Tildes sommarhage och sedan tillbaka till stallet, innan vi gick ut i paddocken fick hon stanna i trädgården och mumsa lite av sitt favorit träd - björk! 
 
Bosse fick en vilodag då han blev lite trött igår så då får han vara idag och komma åter imorgon i form av tömkörning i enbart skritt han med :) Sedan ska jag försöka sitta upp på han på Lördag om det hinns med :) 
 
Nu är det bara 2 arbetspass kvar innan helg, delad tur imorgon och 20.30 checkar jag ut från Annero för helg, fy fan rent ut sagt så skönt det ska bli, nu har jag tillomed börja drömma om jobbet, tror jag har varit där lite för mycket de senaste veckorna :D 
 
Nu ska jag snart checka ut från vakenheten och sova så jag orkar med morgondagen :) Ha det fint så länge så kommer mer uppdatering. :) 
 
0 kommentarer