Välkommen Figaro!

Jag vet att jag sa att jag skulle uppdatera igår kväll. Men efter att jag börjat packa upp FIgaro's saker och klockan liksom sprang iväg så när jag kom in var jag rätt sliten. Det var en lång dag. 
 
Men i vilket fall som helst så har jag ju faktiskt varit rätt tyst om det här, några har vetat om det men har inte velat säga något förns det är klart. Och nu är det ju det, han står i sommarhagen och mumsar gräs. 
 
Så Hej till Figaro och välkommen till Näs. :) 
Figaro är en pigg och glad 23 åring som ska bo här som sitt sista hem. Han är import och har okänd härstamning men troligtvis någon halvblod/ponnykorsning. 
Det som är lite roligt med att just han är här är att han stod i samma stall som mig och min förra häst så jag känner till honom sedan 17 år tillbaka. 
 
Men nu krävs det en hel del av mig och dags att lägga om livet helt. Eftersom han är i full kondition och planen är att hålla honom där hela vintern plus att sätta igång Trixi. 
Jag ser fram emot detta jätte mycket och hoppas att han kommer att trivas bra. 
Idag blir det att tvätta hästgrejer och packa upp alla hans saker och att ändra om lite i sadelkammaren igen för att få plats :) 
Men jag gillar ju att gå och pyssla. 
 
Figaro ska idag få komma ut och se sig om lite på Näs och Trixi ska tömköras :) 
 
Kommer nu framåt att uppdatera i princip varje dag om vad jag gör med hästarna. 
 
0 kommentarer