Vilken lycka det är att bo på näs

Idag är en såndär dag då jag är väldigt glad! 
Jag har så fantastiska grannar, det är helt fantastiskt vad glad jag är över att ha dom :) 
 
Igår så var jag och Annika ute på promenad runt näs, hamnade in på en gräsväg och kom upp på en gård och såg att där låg det en massa gamla harvar, i princip likadana som jag redan har. Tänkte då att det skulle vara bra att utöka den jag redan har med ett par extra för att få större spridning på sanden och få den jämnare. Idag åkte vi ner till han som bor där och frågade om de var till salu, hade bara tänkt mig ett par st men fick köpa alla 5 plus stången till dom för en väldigt liten summa mot vad dom faktiskt är värda. Helt fantastiskt så nu har jag ny harv och sladd med för den delen, 2 i 1 ;) Perfekt! 
Vi har byggt ihop den lite, vänt upp och ner på harvarna så det sladdas istället, kortat av stången och satt hjul på sidorna så stången kommer upp lite. Så här blev resultatet: 
 
 
Även resultatet när jag sladdat: 
 
 
Nöjd efter första provkörningen. och dessutom tar det ca 5 min nu till skillnad mot 30 min :) 
 
Av samma man som jag köpt harvarna av så är det han som äger skogen som jag frågat om jag får rida i och fick ju klartecken om det för länge sen, nu frågade jag om jag får nyttja en del som hage till hästarna och det var inga problem. Så underbart! Han blev mer glad över att den nyttjas än att den står och förfaller. Helt perfekt! Stort tack till den mannen! 
 
Så där ska det börja rensas och sätta staket så kan pållarna gå där och beta av i sommar så får alla mina hagar hemma vila. Hur fantastiskt är inte det? 
 
Till alla mina andra grannar vill jag oxå säga att ni är guld värda! Så oerhört kul att man har en sån bra grannsamverkan här nere på näs! Ni är dom bästa man kan tänka sig! 
 
Här nedan följer en del bilder på skogen och Trixi i Skogen :) 
Känner ni det tagget? 
 
 
0 kommentarer