Uppdatering från gårdagens ridpass (stort bildinlägg)

Alltid så laddad är hon min kära lilla häst. 
Som jag har skrivit kan hon bli handen och det är främst i avsaktningarna, vi jobbar vidare med det och det går bättre och bättre tycker jag. 
Som jag oxå har skrivit tidigare så tror jag på detta med variation från bett till bettlöst för att dela låta munnen få vila. Så det kanske kan bli varannan dag system och faktiskt ha det så. 
Men igår då, jobbade mycket olika ridvägar i framskrittning, in på diagonalen, halvt i genom och serpentinger på ett gäng olika bågar. Efter det kändes hon skapligt mjuk och började sakta trava, hon stretade inte alls emot så som hon brukar så himla skönt. Jobbade mycket med galoppen och fick henne riktigt harmonsik och kunna slappna av även om hon kan bli lite väl laddad ibland men det gick över förväntan. 
 
Idag blir det mycket galoppjobb över bommar och avskrittning i skogen. Men först ska jag visa er ett gäng bilder från igår. Kommentera gärna fritt vad ni tycker! 
 
 
 
Tungan är alltid ute iaf på 80% av alla bilder :) Det är en charm vi har :) 
0 kommentarer