En häftig känsla!

Igår kändes det som att jag fick ordentligt mycket gjort, började dagen med att mocka och fixa stallet. Sen åkte jag upp till norr och agerade livvakt åt Jenny då gården var tom på personal och hon kände väl inte att vara själv för att rida oinsuttna unghästar själv vilket jag förstår och dessutom är det kul att komma iväg och göra något annat ibland. Även om det är hästrelaterat och jag gör typ samma saker hemma som typ mocka och fixa stall :) 
Men som sagt skönt att göra det någon annan stans. 
 
När jag kom hem så var det Trixis tur, hade väl tänkt att rida men det blåste full storm och då tänkte jag att det är bättre att jobba från marken, hade kanske inte spelat så stor roll men säkrare då hon kan få sina ryck och fara iväg pga blåst. 
Men vi löslongerade och det har vi verkligen tagit till en helt ny nivå, mer än vad jag är van vid. Hon brukar kunna fara iväg och sen är hon i princip okontaktbar. Men nu är hon på en volt runt mig och lyssnar på mig. Säger jag galopp så fattar hon det. Riktigt roligt att se henne nu. Men det har tagit 3 år att komma hit. 
Avslutade dagen med att jag parkerade henne och hämtade pall och grimskaft. Satte pallen så att ja skulle kunnat hoppa upp och la grimskaftet på marken. 
Och att bara stå på pallen och klänga på henne har aldrig gått innan, antingen så har hon backat,stegrat eller sprungit iväg. Men hon stod helt stilla och avslappnat och jag fick klänga och klättra så mycket jag ville, kände väl att jag var sugen på att hoppa upp men det kändes lite osäkert utan hjälm, i bara grimma, full storm, ensam hemma och en häst som jag vet står på bakbenen vid barbacka ridning. Men det är ändå helt fantastiskt att jag fick kravla runt på henne sådär. 
Hon är bäst min lilla häst... :) 
 
Under kvällen fixade jag sadelkammaren, satte upp fler sadelhängare och gjorde lite plats i hyllorna. Så nu är det gjort. 
Idag ska jag försöka rida min pålle och sedan fixa klart resterande. :) Ha en fin dag! 
0 kommentarer