Välförtjänt vilodag

Eftersom Trixi gick så jäkla bra häromdagen så fick honn en vilodag igår, om det var bra eller dålig det visar sig idag när jag ska rida. Hon har ju en tendens att bli lite knäpp å överladdad av vila. Men hon gick som en dröm i förrgår. Så hon kanske behövde fundera på vad hon gjorde så bra och landa i det lite. 
 
Igår var jag alltså upp och mockade, fixade maten och sedan satt jag i paddocken som moraliskt stöd åt Anna när hon tränade Polly. Jag tror det gick rätt så bra ändå, jag är inte så haj på western så kan inte riktigt erkänna när det är bra eller inte. Men hon såg avslappand ut en stund iaf :) 
 
Idag får vi se vad vädret bestämmer sig för, skulle gärna vilja hoppa henne lite ute men är inte så sugen på att göra det i regn :) 
Hoppas att vädret är på vår sida i helgen så Jenny kan fotografera mig och Trixi, jag tänkte fixa till oss med knoppar, vitt schabrak och vita lindor för att få lite snygga bilder. Alltid kul och nu framförallt när bakgrunden är betydligt snyggare med sjöutsikt än massa fula ekar eller hus.. 
Bättre underlag i paddock med för att inte glömma det! 
 
Kan nog helt ärligt erkänna att varken jag eller Trixi saknar haraldsgården inte vad det gäller våran träning iallafall uppe på Erstad finns det så mycket andra möjligheter än haraldsgården. eftersom vi egentligen inte hade någon paddock där så gick det inte att träna på samma sätt pga underlaget, lera, halt som tusan, gällde nästan att vara broddad året runt. Jag snackar absolut inte skit om haraldsgården, kanonstall var det och framförallt när jag hade Gabbi där jag inte behövde en ridbana... så nära till skogen och de var ju d enda jag krävde då men med Trixi så kräver vi träning. Och med paddock med bra underlag, lagom stor, och ridhus. Hindermatrial , ja det är som att leva en dröm. 
Bra villkor med stallet. Och ja jag kan nog säga att  vi trivs båda 2 :) Det är det som är det viktiga! 
0 kommentarer